MedMas Michał Gąsiorowski
- masaż z dojazdem Katowice i okolice
Czujesz zmęczenie i stres?
 Doskwiera Ci napięcie szyi (karku) i ból pleców?
Chciałabyś ujędrnić i wyszczuplić swoje ciało?
Chcesz zadbać o swoją kondycję fizyczną i psychiczną?
Pragniesz podarować oryginalny prezent np. urodziny, wieczór panieński?
a także
Cenisz sobie fachową i rzetelną obsługę?


Zapoznaj  się  z  moją  ofertą  i  wybierz  masaż :





  • klasyczny (leczniczy),
  • relaksacyjny,
  • ujędrniający,
  • segmentarny,
  • drenaż limfatyczny.

Polecam również:
masaż bańką chińską bądź terapię Światłem BIOPTRON.
Ponadto oferuję doradztwo w zakresie:
- prawidłowego doboru form aktywności fizycznej w stosunku do indywidualnych potrzeb
- specjalistycznych ćwiczeń w zależności od schorzenia

Na podstawie wywiadu, weryfikacji Twojej ogólnej sprawności fizycznej, napięcia mięśniowo-więzadłowego,
przedstawionej dokumentacji medycznej dobiorę odpowiedni masaż dla Ciebie.
 
Ustalimy dogodny termin i miejsce zabiegu dla Ciebie.
Oferuję masaże na terenie miast: 
Katowice, Sosnowiec, Chorzów, Mysłowice, Siemianowice Śląskie

Bóle szyi (karku) - przyczyny

Gdy doskwiera nam ból karku, często myślimy, że mamy dyskopatię. Jednak jego źródłem mogą być napięte mięśnie. Stałe napięcie mięśni karku może być następstwem długotrwałego stresu lub częstego trzymania głowy pod jednym kątem. W konsekwencji prowadzi do przykurczu mięśni i ograniczenia ruchomości głowy. Wpływa to na zmiany w kręgosłupie szyjnym. Przykurcz powoduje, że mięsień jest ustawiony w niewłaściwej pozycji. To prowadzi do przeciążeń poszczególnych części kręgosłupa i z czasem zmian zwyrodnieniowych w obrębie krążków międzykręgowych i stawów międzywyrostkowych. Przyczyną bólu są wówczas nie tylko napięte mięśnie, ale także ucisk krążków na korzenie nerwowe albo ocieranie się o siebie struktur kręgosłupa szyjnego, które wskutek zwyrodnień  za bardzo się do siebie zbliżyły. Należy pamiętać, że ruch zapewnia mięśniom elastyczność oraz siłę, a jego brak skutkuje przeciążeniami i bólami karku.
 

Kręgosłup szyjny w bezruchu

W większości  przypadków dolegliwości bólowe w obrębie kręgosłupa szyjnego związane są z wielogodzinnym trwaniem w wymuszonej pozycji np. przed komputerem, mikroskopem. Kręgosłupowi szyjnemu szkodzi, gdy ciągle mamy szyję uniesioną do góry (zbyt wysoko ustawiony ekran monitora), skręconą (komputer z boku biurka) lub spuszczoną (laptop na kolanach, patrzenie w mikroskop).  Siedzenie w prawidłowej pozycji przed komputerem po wiele godzin dziennie przez całe lata nie gwarantuje niestety uniknięcia bólów karku, bo zmusza nas do bezruchu. Dlatego pamiętajmy o tym, aby co 15–30 minut wykonywać ruchy głowy w różnych płaszczyznach. Pamiętajmy także, aby nie czytać ani nie oglądać telewizji w najgorszej dla kręgosłupa szyjnego pozycji – na brzuchu z głową opartą na rękach.


Ból w lędźwiach - dlaczego boli
Częstymi przyczynami bólów kręgosłupa są wady postawy, urazy, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, reumatoidalne zapalenie stawów kręgosłupa, choroba Schaueramana, zmiany zwyrodnieniowe. Ze względu na skomplikowaną konstrukcję kręgosłupa zmiany zwyrodnieniowe mogą dotyczyć każdej jego części: krążków międzykręgowych (dyskopatia), trzonów kręgów, wyrostków kolczystych bądź stawów krzyżowo - biodrowych. Ze względu na największe obciążenie kręgosłupa w odcinku lędźwiowym - krzyżowym spowodowane przede wszystkim ciężarem ciała odcinek ten szczególnie narażony jest zmiany chorobowe.
 
Kręgosłup lędźwiowy - dyskopatia
Dyskopatia lędźwiowa jest najczęściej występującą chorobą kręgosłupa. Osoby dotknięte dysfunkcją krążków międzykręgowych (np. przepuklina jądra miażdżystego) mogą w konsekwencji odczuwać ból umiejscowiony wzdłuż nerwu kulszowego: pośladka, stawu biodrowego, w kończynie dolnej stawu kolanowego, w łydce, w okolicy stawu skokowego aż do palców i krawędzi stopy - rwa kulszowa. Czynniki takie jak: nadwaga, wibracje, wielogodzinne kierowanie pojazdami mechanicznymi lub wielogodzinna praca biurowa w jednostajnej czy wymuszonej pozycji jak również podnoszenie ciężarów powyżej 10% wagi własnej w sposób nieprawidłowy (np. z dodatkową rotacją) powodują uszkodzenia krążków międzykręgowych odcinka lędźwiowo - krzyżowego kręgosłupa. Dlatego ważne jest utrzymywanie aktywności ruchowej, w tym wykonywanie ćwiczeń fizycznych, które wzmacniają mięśnie i więzadła kręgosłupa oraz wpływają korzystnie na ukrwienie jego części kostnych.